donderdag 14 mei 2015

Financiële uitdaging, hoe gaat het nu?

Hey all,

Snel weer even bloggen om jullie een update te geven.
Ik krijg met regelmaat de vraag of het lukt met bezuinigen en besparen.

Ja, eigenlijk gaat het prima! Ik betaal mijzelf elke woensdag uit met 50 euro cash en daarmee lukt het elke week wel om mee rond te komen. Voorlopig ga ik dit wel volhouden, het is fijn om te weten dat ik elke week gewoon geld heb voor boodschappen. De maand is nog steeds wel langer dan dat mijn salaris lang is, maar ik heb de mogelijkheid om wat extra te sparen.

Erg leuk om te doen vind ik het niet, maar het bewustzijn dat je erdoor krijgt is wel erg fijn. Er zijn nog steeds momenten dat ik mijn portemonnee pak en zie dat er nog 20 euro inzit terwijl het pas vrijdag is en vervolgens vraag ik mij af hoe ik het deze keer weer ga rondbreien. Laatst was ik mijn cash vergeten en heb ik een mascara afgerekend met mn pinpas, vreemd genoeg kan ik mij daar dan wel een beetje schuldig over voelen.

Ook vragen mensen zich af of je echt kan leven van 50 euro per week. En daar kan ik volmondig ja op antwoorden, ik kan met 50 euro benzine tanken (nee geen volle tank - of ja wel een volle tank maar dan kan ik niet eten). en boodschappen doen. Als ik het goed plan, dan hou ik vaak wel een paar euro over waarmee ik naar de snackbar kan gaan of ergens een klein extraatje kopen. De grootste valkuil is toch wel de leuke dingen doen. Ik denk wel wat meer na over waar ik mijn geld aan uit geef en kies niet direct meerdere dingen van de kaart als ik ergens ga eten. Dat is het enige wat niet altijd in mijn budget past.

Hoe meer ik aan het werk ben, hoe minder geld ik kan uitgeven. Laatst kreeg ik van mijn lieve buurtjes wat extra omdat ik ze ergens mee had geholpen en ze trouwe fans bleken te zijn van het bespaarverhaal. Bedankt lieve buurtjes, ik heb er een hele hoop onzin van gekocht in de supermarkt!

Dit weekend komt er een blog online over wat ik deed toen het salaris werd gestort!
Zijn er dingen die jullie misschien willen weten? Laat dan een berichtje achter, dat kan hieronder of op Facebook!

Tot snel

Liefs Mieke

Je kan ons ook toevoegen op BlogLovin

1 opmerking:

  1. Je bent goed bezig babe! En ik volg je verhaal ook graag. Kan er iets van leren haha.

    BeantwoordenVerwijderen