woensdag 22 april 2015

Besparen, beknibbelen en bezuinigen, Week 2

Hey all,

Na een interessante week 1, moet ik stiekem bekennen dat het in week 2 wat minder goed is gegaan. Ik had wasmiddelen, vlekverwijderaar en dat soort zooi nodig. Omdat ik met wasmiddelen erg erg kieskeurig ben en van de meeste wasmiddel jeukende uitslag krijg... ach snappen jullie hem al?
Ik heb ervoor gekozen om dit af te rekenen met mn plastic geld, zodat ik verder niet hoef te rommelen met mn weekbudget.

Ook ging ik met drie euro de mist in tijdens het tanken maar we gaan natuurlijk niet op elke slak zout leggen toch?! Ik was aan het tanken en wilde voor 20 euro tanken en toen was het per ongeluk 23 euro, ik ging er vanuit dat die machine wel begreep dat ik maar voor 20 euro wilde tanken, maar hij bleef maar doorlopen. Dus 20 euro uit het weekbudget gehaald en voor 23 euro met plastic geld betaald.

De boodschappen zijn deze week wat minder uitgebreid dan vorige week omdat ik er achter kwam dat ik toch wel erg veel boodschappen had gedaan de afgelopen keer. Twee keer naar de winkel geweest, waarvan 1 keer met mn 'zusje' (buurmeisje waarmee ik ben opgegroeid) want die kwam langs om gezellig te kokkerellen.


Toch heb ik nog steeds iets van zes euro over! (Al komt dat waarschijnlijk omdat ik regelmatig mn portemonnee vergeet als ik ga werken, wanneer ik thuis kom heb ik geen zin meer om er op uit te gaan, heb ondertussen een fortuin bespaart op Starbucks - Caramel Macchiato - hint, bedankt!).

Ik vind het besparen soms vervelend omdat ik het wel ervaar als een beperking in mn vrijheid. Er moet veel meer gepland worden, deze aankomende week heb ik mijn auto meer nodig dus moet ik meer benzine hebben maar daar staat wel tegenover dat ik vaker bij vriendinnen kan eten. Ik moet ook nog twee kleine cadeautjes kopen, dat plannen staat mij wel een beetje tegen.

Wat ik daarentegen wel erg fijn vind, is dat ik gewoon zeker weet dat ik elke geld heb. Ik hoef dus een hele maand te overbruggen maar slechts een week en heb de zekerheid dat ik elke week te eten heb en benzine heb. Het geld is al gepind en bewaar ik thuis en elke woensdag betaal ik mijzelf contant uit. Dat schept wel een soort rust.

Kom maar op met week nummer 3!

Tot snel!

Liefs Mieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten