dinsdag 14 april 2015

Financiële uitdaging, week 1 de boodschappen

Hey all,

De eerste week van de uitdaging is bijna voorbij en ik heb het een soort van overleeft! Ik heb nog ongeveer 10 euro en moet nog tanken en mn OV chip opladen euhm tips, donaties, gratis ritjes etc zijn welkom! Morgen is weer payday dus dan komt het vast helemaal goed!

Ik heb deze week behoorlijk wat boodschappen gedaan omdat ik nogal wat moest inslaan. Ik had 30 euro hiervoor gepland en ik had nog 5 euro klein geld in mijn portemonnee en dat heb ik erbij gevoegd. Mijn boodschappen heb ik bij vier verschillende winkels gedaan, op mijn fietsje.

Vooraf heb ik allerlei foldertjes bewonderd en opgeschreven wat ik bij welke winkel zou kopen, maar ook hoeveel het zou kosten per winkel. Bij Albert Heijn en de C1000 heb ik alleen de aanbiedingen gekocht. Dat heeft mij echt behoorlijk wat geld bespaard, vooral bij de AH had ik ruim 60 procent bespaard van het bedrag dat ik eigenlijk moest betalen. Deze krenterige manier van leven is stiekem wel leuk!

Misschien klinkt het een beetje dramatisch om bij vier winkels je boodschappen te doen, maar ik heb bij een Turks winkeltje wat verse kruiden en fruit gekocht, bij de AH een stuk of vijf dingen en de rest van de 'echte' boodschappen bij de ALDI en C1000.

Ik was uiteindelijk in totaal €29,45 kwijt en had echt een behoorlijke lading boodschappen. Je weet wel, fietstassen vol met boodschappen en een tas aan je stuur. Best wel ghetto!
Een bonte verzameling van A-merken, fruit bij de Turk en wat basics bij de ALDI vandaan. Genoeg afwisseling en ook voldoende verse producten.

Ik ben afgelopen weekend ook met wat vriendinnen ergens gaan lunchen, dus op leuke dingen heb ik nog niet hoeven te besparen.

Afgelopen week heb ik de tip gehoord over www.voordeelmuis.nl een site waar je ook aanbiedingen in de gaten kan houden. Aan de reacties die ik de afgelopen tijd heb gehad kan ik wel opmerken dat het een 'hot topic' iedereen lijkt in zijn leven wel eens door een periode heen te zijn geweest waar ze met een bepaald budget moesten overleven. Maar ook het tegenovergestelde dat mensen liever niet teveel willen nadenken over bezuinigen maar gewoon willen genieten van alles.

Hoe denk jij daarover? Zou bezuinigen ervoor kunnen zorgen dat je minder geniet en minder vrijheid hebt?

Tot snel mensen!

Liefs,

Krent

2 opmerkingen: